Контакты NewHost

Як влаштуватися на роботу після тривалої перерви?

Кандидатів, котрі довго не працювали, зазвичай відсівають ще на етапі резюме. І саме з резюме треба розпочати, щоби підвищити свої шанси на успішну кар’єру.

Перерва у роботі кандидата – зона ризику з погляду роботодавця. Виникає одразу кілька запитань:
- Чи сильно за цей час впав рівень професійних навичок кандидата?
- Яка його мотивація?
- Що змінилося у його житті, чому саме зараз виникла гостра потреба виходу на роботу?
- Наскільки це свідомий крок?

Тому дуже важливо правильно цю перерву обіграти у резюме, супровідному листі та на інтерв’ю.

Які складнощі виникнуть під час пошуку роботи після перерви?
Резюме кандидата матиме низький поріг відкриття, кількість відгуків — мінімальною. Як наслідок запрошень на інтерв’ю практично не з’явиться. Чому? Якщо ми говоримо про HH.ru, рекрутер отримує ваш відгук у скороченому вигляді, ось так:
На підставі побаченої інформації рекрутер ухвалює рішення, чи варто йому заходити на повну версію резюме. Логіка така: якщо період активної роботи закінчується, наприклад, 2015 роком, рекрутеру необхідно з вами зв’язатися, уточнити, чим ви займалися останні три роки (вболівали? вчилися? перебували в декреті?). На це йде додатковий час, і за наявності великої кількості кандидатів з свіжішим досвідом та відсутністю «обтяжуючих» обставин перевагу віддадуть їм.

Як виправити ситуацію:
- шляхом грамотного коригування резюме;
- розставленням у ньому необхідних акцентів;
- Написанням цільових супровідних листів;
- Виявом додаткової активності (навчанням, демонстрацією підвищеної мотивації, виходом на людей, які знають вас за минулими заслугами до перерви).

Як скласти резюме?
Резюме та супровідний лист – це перший контакт із роботодавцем. Тому потрібно вже цьому етапі розвіяти його сумніви. Як це зробити?

Поясніть причину перерви та покажіть, що зараз вам ніщо не заважає працювати. Також потрібно посилити свої позиції порівняно із середньостатистичним кандидатом. Ви повинні бути на голову вищими, на допомогу — результати попередньої діяльності, надмотивація, додаткове навчання тощо.

Розберемо часті причини перерв у робочій діяльності, а також те, які побоювання вони викликають у роботодавців та як їх нейтралізувати.

Декрет
Що лякає: втратила кваліфікацію, часті лікарняні з догляду за дитиною.

Що написати
Наприклад, у блоці «Про мене» зазначте: «З 2016 по 2018 рік перебувала у відпустці для догляду за дитиною. Дитина ходить до саду, адаптаційний період пройшов успішно, на підхваті — дві бабусі та няня». І контрольний постріл: «Скучила за роботою, дуже хочу бути корисною новому роботодавцю».

Період домогосподарства
Що лякає: не орієнтована на інтенсивну діяльність, незрозуміла мотивація.

Що написати
«Останні три роки – домогосподарка. Зараз — єдиний годувальник у сім’ї. Розглядаю вакансію SMM-маркетолога, яка три місяці тому отримала диплом за спеціальністю „SMM-менеджер“. Дипломна робота – на тему просування бізнесу у соцмережах. Працювала над кількома проектами, відгуки клієнтів можна переглянути за посиланням».

Хвороба чи травма
Що лякає: як це впливатиме на роботу

Що лякає: повторення ситуації.
Що написати
«Останні півроку — догляд за тяжкохворим родичем. Зараз такої потреби вже немає, пріоритет — робота».

Довгий пошук роботи
Що лякає: кандидат — «збитий льотчик».

Що написати
Ідеальний варіант – «прикрити» проектною діяльністю.

«З квітня 2016 року до цього часу успішно реалізував два проекти:
- Федеральна мережа медклінік «…». Завдання: дослідження задоволеності франчайзингову програму. Результат: розробив анкети, проаналізував результати опитувань, підготував звіти із зазначенням ключових точок зростання та рекомендацій щодо оптимізації програм.
- Банк «…». Завдання: розробка системи регулярного аналізу задоволеності клієнтів. Результат: запропонував набір метрик, механіку та методи збору даних, порогові значення. Система аналізу впроваджена замовником».

Навчання
Що лякає: кандидат – вічний студент.

Що написати
«Останні два роки проходив навчання у Норвезькій школі економіки (NHH), спеціальність – фінанси. Дуже хочу застосувати попередній досвід та отримані знання у роботі у фінансовому відділі вашої компанії».

Фріланс
Що лякає: кандидат звик до свободи, таким працівником буде складно керувати.

Що написати?
Зв’язуємо свої навички з вимогами роботодавця, прикріплюємо портфоліо з найкращими роботами на тему запиту. Пояснюємо, чому хочемо найняти (чесно, але акуратно).

Підприємництво
Що лякає: те саме, що у фрілансера.
Що написати

Зв’язуємо свої навички із вимогами роботодавця, доводимо результативність своєї роботи фактами, показуємо, як плануємо вирішити проблеми роботодавця. Обґрунтовуємо свою мотивацію переходу до найму, подаємо підприємницький тип мислення як свою перевагу.

І ще пара порад:
- Пам’ятайте, що роботодавців меншою мірою цікавить, скільки часу ви пропрацювали. Більш важливо, що ви вмієте і як ви це можете довести.
- Будьте дуже обережні в плані формулювань, уникайте великої кількості знаків оклику. Рекрутери холодно поставляться до фраз «Представникам кадрових агентств не турбувати!» або «Не витрачайте мій час на пропозиції із сірими зарплатами!». Бачила й такі варіанти: «Вже втомилася пояснювати, що не працювала, бо була у трьох декретах!»

P/S: Пропонуємо корисні статті поради:
Від бізнес консультанта — Як правильно мотивувати персонал?
Дізнайтесь — Что такое маркетплейс?
А також статті від Партнерів:
* Мотивация менеджеров по продажам: полезные советы руководителям.
Корисно — Особливість малих відділів продажів, ві директора компанії.